Genomineerd voor een Liebster Award!

 

liebsterBlij verrast was ik toen ik een tijdje geleden een mailtje ontving van Susanne van Beauty and Food addiction waarin stond dat ik door haar genomineerd was voor een Liebster Award! Deze award is een nominaties die bloggers elkaar geven om zo elkaar beter te leren kennen. Het is alleen bedoeld voor bloggers met een klein tot middelgroot aantal volgers. Het leuke voor de volger is dat je zo een beter beeld krijgt van de persoon achter de blog. Het voordeel voor de bloggers is dat het wat extra traffic kan opleveren. Een super leuk initiatief waar ik graag aan mee doe!

De regels zijn als volgt:

  • Benoem degene die jou genomineerd heeft in je blogpost
  • Beantwoord de 11 vragen van degene die jou genomineerd heeft
  • Kies 11 nieuwe bloggers en nodig deze uit middels je blogpost

Here we go!

Wat is je favoriete vakantiebestemming en waarom?
Dit is een hele moeilijke vraag! De afgelopen 10 jaar heb ik in de reisbranche gewerkt en veel bestemmingen mogen bezoeken. Gambia vond ik erg speciaal. Ik ben er in 2007 geweest. In minder dan 7 uur vliegen ben je beland in het ‘echte’ Afrika. Armoede en luxe staan daar lijnrecht tegenover elkaar. Een bijzonder land met een mooie natuur en hele vriendelijke mensen. Daarnaast heb ik ook erg genoten van Cuba (dat was ook in 2007). Het mooie van dit land is dat het echt ‘leeft’! Je hoort overal muziek, mensen dansen, mensen leven op straat en hebben plezier! Als je in gesprek raakt met mensen besef je pas hoeveel invloed het communistische regime heeft op het leven daar. Iets wat wij ons amper kunnen voorstellen. Tot slot ga ik ook erg graag naar Zuid-Spanje, in de buurt van Marbella.  We kennen de omgeving inmiddels al redelijk want we komen er al aardig wat jaren. Dus als we even willen ontspannen en genieten van het mooie weer dan is er geen betere plek dan hier!

CubaGambiaSpanje

Welke blog/site bekijk je zelf dagelijks?
Er zijn een aantal sites die ik vaker bezoek dan anderen. Dagelijks is een groot woord, maar wel vaak. ik zet ze hier voor je op een rijtje:

  • Oerkracht Voedingsadvies is een bezoek eigenlijk altijd wel waard. Zij posten lekkere recepten, anders dan anders en toch (meestal) geheel vanuit de oergedachte.
  • Puur Suzanne heeft ook een leuk blog, over gezond, puur en lekker eten.
  • Vegan Bliss Love schrijft oa. over gezondheid, spiritualiteit en positiviteit.
  • TravelLin’s TravelBlog hier kun je leuke reisverhalen en interessante tips lezen.
  • Natuurlijk Bewust is de website en blog van mijn moeder. Dit gaat voornamelijk over natuurgeneeskunde, bewustwording en spirituele ontwikkeling.
  • Vlot Fotografie is een website met een leuk blog en prachtige foto’s, dus mocht je ooit een fotograaf nodig hebben: tip!

Omschrijf jezelf in vijf woorden:
Enthousiast, spontaan, gevoelsmens, positief en punctueel.

Wat is je lekkerste recept en deel dit?
Uhmm.. moeilijke vraag! Ik kan er dan ook niet eentje uitpikken… Maar mijn toppers zijn toch wel deze: chocolade energiereep, courgette salade, kip in rosé met doperwtjes en worteltjes, bananenbrood, kruidige knolselderijsoep en aspergetaartje.

20130609-164432.jpg 20130621-121022.jpg20131120-073146.jpg

20131211-214829.jpg20131124-192242.jpg9

Welke droom heb je voor de toekomst?
Het liefst zou ik de postcodeloterij winnen, verre reizen maken en niet meer hoeven te werken maar is dat nou realistisch? Zou leuk zijn hoor, daar niet van, maar het is inmiddels niet meer het belangrijkste in het leven. Mijn wens voor de toekomst is dat ik en mijn dierbaren gelukkig en gezond mogen leven. Klinkt misschien een beetje afgezaagd maar dat vind ik nou eenmaal het aller-aller-allerbelangrijkste!

Wat is je beste eigenschap? En je minst goede?
Mijn beste eigenschap is dat ik mensen goed kan enthousiasmeren en motiveren (bijvoorbeeld over gooood foooood! 🙂 ). Hoe ironisch is het dat mijn enthousiasme me soms ook in de weg kan zitten? Een leerpunt is dat ik mezelf daardoor niet voorbij ga lopen, té snel, té enthousiast en dan ineens té hard neergaan…

Wat is jouw guilty pleasure?
Mjammmmm… chocolade van Tony’s Chocolonely! Tot nu toe is mijn favoriet de melkchocolade met karamel en zeezout. Maar ik heb nog lang niet alle smaken geproefd (oeps, ik ontdek net dat ze ook een webshop hebben…)!

tony's chocolade

Deel jouw leukste blogpost?
Het is lastig om uit alle 104 berichten één favoriet te kiezen. Maar als het dan toch moet… dan kies ik voor Van suikersnuiver tot foodfreak. Dit bericht heb ik begin dit jaar gepost. Het geeft een kijkje in mijn ongezonde leven van een paar jaar geleden. Als ik dit teruglees dan is er sindsdien zo ontzettend veel veranderd. Soms is het nodig dat je even hard valt om weer op te kunnen staan en boven jezelf uit te kunnen stijgen. Dat is me inmiddels gelukt kan ik wel zeggen. Nu ik weet dat ik mijn gezondheid kan reguleren met voeding ben ik namelijk stiekem best een beetje trots op mezelf!

Wat doe je in het dagelijks leven, behalve bloggen?
Momenteel werk ik bij Achmea in Zwolle op het contactcenter voor zorgaanbieders. Dit betekent dat ik vragen beantwoord van fysiotherapeuten, ziekenhuis, tandartsen etc. over declaraties en vergoedingen van patiënten. Achmea is een leuk bedrijf dat de gezondheid van haar medewerkers op een leuke manier stimuleert. Naast mijn werk vind ik het heerlijk om in het bos te wandelen en sinds kort is tennis mijn nieuwe favoriete sport.
IMG_9671 IMG_9898

Van wie kreeg je je eerste kus en vertel ons het verhaal?
Aangezien ik over een paar weken ga trouwen lijkt het me niet verstandig dat ik deze ‘oude koe’ uit de sloot ga halen… 😉

Wat zou je doen met een extra dag in de week?
Deze dag zou ik invullen met alleen maar leuke dingen: uitslapen, koken, tennissen, wandelen, genieten van een zonnetje, drankje drinken en lekker eten! Volop genieten dus!

 

Zo! Dat waren de vragen en mijn antwoorden. Tijd om het stokje door te geven. De door mij genomineerde mede-bloggers zijn:

Elke mede-blogger stuur ik een persoonlijk bericht waarin ik ze informeer over nominatie.

Ik wens ze allemaal heel veel succes!

3 thoughts on “Genomineerd voor een Liebster Award!

  1. Heey dat is leuk! We zijn je gaan volgen. Leuk artikel dit! Misschien gaan we dit ook wel even doen op onze blog 🙂 Leuke site trouwens!

Geef een reactie

