Zelfgemaakte wraps van boekweitmeel

zelfgemaakte wrapsSoms vergeten we even hoe simpel het is om je eigen eten zelf te maken… Neem nou bijvoorbeeld wraps: ik eet ze redelijk vaak maar kocht ze eigenlijk altijd in de supermarkt. Waarom? Gemak en het ontbreken van kennis om ze zelf te maken. Inmiddels kies ik graag voor de zelfgemaakte variant. Want supersnel te maken én veel lekkerder!

Hier is het bewijs:
Supermarkt: heen- en terugrijden 15 minuten, door de supermarkt + afrekenen 5 minuten. Dat is een totaal van 20 minuten.

Zelf maken: ingrediënten mengen 1 minuut, in de pan bakken 9 minuten (geduld is een schone zaak in dit geval). Totaal 10 minuten! En dus zijn de zelfgemaakte wraps de grote winnaar!


Wat heb je nodig:

  • 100g boekweitmeel
  • 150 ml water
  • 1 ei
  • Kruiden (ik gebruik flink wat Italiaanse kruiden, zout en knoflookpoeder)

Meng het meel, het ei en de kruiden door elkaar. Voeg hier de helft van het water aan toe en meng het goed. Voeg meer water toe tot er een dun beslag ontstaat (kijk even hoeveel water je precies nodig hebt). Vervolgens bak je de wraps in kokosolie (of gewone olie of boter) in de pan. Let op: bak de wraps op laag vuur en keer ze pas om als de bovenkant helemaal droog is.

Beleg ze met wat jij lekker vindt! Mijn favoriet: gerookte kip, sla, avocado en tomaat.
Ook ideaal om mee te nemen naar je werk! Eet smakelijk!

20140128-195811.jpg20140128-195819.jpg20140128-195824.jpg20140128-195834.jpg20140128-195830.jpg20140128-195846.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 thoughts on “Zelfgemaakte wraps van boekweitmeel

  1. Ik ben inmiddels echt een fan van wraps van boekweitmeel, altijd een fijne lunch. Ik maak ook altijd een paar die ik kruid met kaneel om ze te vullen met fruit, ook superlekker!

Geef een reactie

