Omelet met peultjes en geitenkaas

Ken je dat? Het is het einde van de week en de koelkast is zo goed als leeg. Morgen heb je pas tijd om boodschappen te doen en wilt je tijdens de lunch niet overgeven aan de bedrijfskantine. Verwoed doe je een poging om de eetbare restjes in huis te combineren tot een smakelijk gerecht. Herkenbaar?

Afgelopen week had ik weer zo’n ‘momentje’. Maar potverdikke wat maakte ik van de restjes dit keer een lekkere lunch! Ik kan oprecht zeggen dat ik mijzelf op het gebied van kliekjes heb overtroffen! ­čśÇ Uiteraard deel ik dit dan ook graag met jullie.

omelet met peultjes en geitenkaas

Wat had ik nog in huis:

  • Geitenkaas
  • Peultjes
  • Eieren
  • Sesamzaad

Wat heb ik gemaakt:
De peultjes heb ik kort gekookt en bestrooid met sesamzaad. Daarnaast heb ik een omelet gebakken van 3 eieren en die gekruid met Herbamare (een kruidenzout van A.Vogel), kurkuma en paprikapoeder. Dit alles deed ik samen met de geitenkaas in een afsluitbaar bakje zodat ik het makkelijk mee kon nemen naar mijn werk. En dit was super lekker! Wat mij nog meer verbaasde was het feit dat ik er 4 uur lang bommetje vol van zat! Aanrader dus!

 

Geef een reactie

