Smakelijke spruitjes

Ik ben er altijd gek op geweest: spruitjes! Zodra die groente aan het begin van de winter in de supermarkt ligt eet ik ze het liefst elke week. Met de nadruk op ‘ik’, mijn verloofde is er wat minder dol op. En dus eten we ze om de week. ­čÖé Gewoon op z’n Hollands, of Oosters uit de wokpan. Maar met het aanpassen van mijn voedingspatroon de laatste maanden werd de ‘Hollandse’ versie steeds minder interessant. Ik eet immers geen aardappelen meer. In principe dan, eigenlijk de enige uitzondering die ik maak is┬ámet spruitjes en een tartaartje.. Mjammie!

Maar het werd tijd voor meer variatie, en meer gericht op mijn nieuwe paleo leefstijl. En ik heb een goede variant gevonden!

spruitjes

Wat heb je nodig (voor 2 personen)?

  • Spruitjes 400g
  • Koolraap 500g
  • Braadworst 2 stuks
  • Nootmuskaat

Hoe maak je het?
Stoom (of kook) de groenten in 20 minuten klaar en bak een worstje gaar in de pan. Het is lekker om de groenten te kruiden met wat nootmuskaat.
Et voila, een heerlijke avondmaaltijd in een handomdraai is het resultaat!

 

 

One thought on “Smakelijke spruitjes

Geef een reactie

