Getest: Energy+ NASA traagschuim kussen

energy+ traagschuim kussenIk heb altijd moeite om het perfecte slaapkussen vinden. Ik buig mijn nek en hoofd ’s nachts schijnbaar in bijzondere standjes waardoor ik bij het opstaan soms last heb van nek, schouders en/of hoofd. Voorheen kochten we altijd kussens van de HEMA, die waren na een half jaar al wel aan vervanging toe. Jaja I know: goedkoop is uiteindelijk duurkoop! Een paar maanden geleden hebben we daarom de kussens van de HEMA ingeruild voor die van IKEA. Na een uitgebreide probeersessie ter plaatse zou dit hét kussen voor mij moeten zijn. Goed voor zij-slapers, niet te zacht en niet te hard. Dat het kussen niet al te zacht was merkte ik meteen de eerste nacht. Alsof mijn hoofd in één stand moest blijven liggen.. de hele nacht! Kwestie van gewenning, dat bleek achteraf. Toch miste ik het gevoel dat je in het kussen ploft met je hoofd, deze was me toch nog te hard. Even testen.. zzzzz…. Een aantal weken geleden werd ik blij gemaakt met een e-mail van Energy+, een bedrijf dat hoogwaardige matrassen en kussens levert via internet. Na de complimenten over mijn blog -altijd leuk! :)- werd mij gevraagd of ik het Energy+ Nasa traagschuim kussen wilde testen. Na een korte kennismaking met het kussen op de website leek me dit wel wat! Het kussen is geschikt voor elk type slaper en biedt het volgende:

  • Correcte ondersteuning van het hoofd.
  • Ontspant hoofd, nek en schouders
  • Juiste houding van de nekwervels
  • Perfecte vochtregulatie en aangename ventilatie
  • Geschikt voor elk type slaper
  • In hoogte verstelbaar

Dus antwoordde ik met veel plezier dat ik graag wilde testen. Binnen een week had ik het kussen in huis! Even het bed verschonen en here we go!

Opvallend Het eerste was me opviel aan het kussen is de afmeting. Het kussen is klein! Of ik ben gewoon extreem grote kussens gewend, maar volgens mij valt dat best mee. Het kussen heeft een afmeting van 60x40cm. Ik kan er dus geen kussensloop omheen doen. Die verschuift ’s nachts zo dat die er nog maar voor de helft omheen zit als ik wakker word ’s ochtends. kussen grootteHet kussen wordt geleverd in een handige draagtas. Al neem ik m’n kussen nooit ergens mee naar toe maar mocht je dit wel doen dan is die tas erg handig! 😉 Zodra ik de tas opendeed (met rits) kwam een vreemde, sterke geur mij tegemoet. Een synthetische geur waar ik even aan moest wennen. Deze geur leidt af van het inslapen. En dus lag ik langer dan gewoon wakker door de geur de eerste nacht. Op dag 2 had ik er geen last meer van.

Traagschuim Het kussen wordt geleverd incl. hoes met rits. Deze hoes is gemaakt van 100% ClimaBest vezels die verantwoordelijk zijn voor een snelle vochtafvoer. De kleur van de hoes is roomwit. Nu komt het wel eens voor dat ik m’n gezicht niet geheel goed schoongemaakt heb en er restjes make-up op het kussen komen. Normaal gesproken heb ik daar een sloop voor in (in dezelfde kleur als de rest van het dekbed). Nu geeft de make-up af op de roomwitte hoes. Dus deze wordt én extra snel smerig én het valt extra op omdat de match met ons momenteel grijze dekbed ver te zoeken is. Klein detail, maar het stoort me toch enigszins. Tip voor de producent: stel hoezen in diverse kleuren beschikbaar (ook omdat de grootte afwijkt van andere kussens)! Traagschuim vlokken kussentraa Het kussen is ca. 15 cm hoog maar aan te passen naar wens. Zoals op de website te lezen valt vraagt elke slaaphouding om een aangepast kussen. De rugslaper heeft het meeste baat bij een plat kussen. De zijslaper zal het beste uit de voeten kunnen met een stevig kussen en de buikslaper heeft behoefte aan een heel dun of soms geen kussen. Dit kussen is aan te passen in hoogte. Het kussen is gevuld met traagschuim vlokken. De hoeveelheid vlokken is naar eigen inzicht aan te passen. Open de rits aan de zijkant en verminder of vermeerder de vulling. Uitslag: ontspannen voor nek, schouders en hoofd Ik ben geen moeilijke slaper. In de trein, in de auto, achter m’n bureau… zet mij ergens 10 minuten met m’n ogen dicht neer en ik val in slaap. Het enige waar ik last van heb is mijn eigen slaaphouding. Ik moet zeggen dat het heel comfortabel ligt op dit kussen. Mijn hoofd, schouders en nek liggen ontspannen, dat merk ik echt! ’s Nachts draai ik en lig ik afwisselend op mijn zij en rug. Af en toe wordt ik nog wakker met een spanning in mijn nek maar het is een stuk minder vaak. Ik ben nog aan het puzzelen met de hoogte, maar dit heeft wat (test)tijd nodig. Het is absoluut een fijn kussen dat zeker het proberen waard is! Tip: Zelf proberen? Ga naar de website van Energy+ en test dit kussen zelf ook 14 dagen! 

2 thoughts on “Getest: Energy+ NASA traagschuim kussen

  1. Hoi Gonneke! Wat een leuke review is het geworden, fijn dat je goed slaapt op het kussen!
    De ClimaBest hoes is een extra bescherming voor het kussen, maar geen vervanging van je normale kussensloop! Deze kan er dus gewoon omheen :). De ClimaBest hoes is wel in de wasmachine te wassen.
    Groetjes, Jorien

    • Hoi Jorien! Ik wilde je net een mail sturen dat de review online staat maar je bent me voor! Goed dat je het zegt van die hoes, die ga ik bestellen! Bedankt voor de extra informatie! Groetjes Gonneke

Geef een reactie

