Crackers 2.0: nu nog lekkerder!

Eén van mijn eerste blogs ging over het maken van crackers, hoe simpel het wel niet is om dit zelf te maken. De crackers die je in de winkel koop bevatten vaak tarwe, diverse soorten suiker en andere voedingsstoffen die wat mij betreft niet in crackers horen. In dat blog genaamd ‘perfecte tussendoortjes: crackers‘ beschreef ik hoe je deze kunt maken met behulp van slechts een paar ingredienten.

Echter, de crackers gingen me al redelijk snel vervelen omdat ze vrij compact zijn. Ik vind luchtige crackers lekkerder eten en dus ging ik op zoek naar een vernieuwd recept. En jawel, ik heb de crackers luchtiger kunnen krijgen. Super lekker, super snel en te maken met slechts 5 ingrediënten!

crackers

Wat heb je nodig (voor 4-6 stuks):

  • 50 gram noten (ik gebruik amandelen en hazelnoten)
  • 1 ei
  • 25 gram lijnzaad
  • 25 gram pompoenpitten
  • 1 tl zuiveringszout

Hoe maak je deze crackers:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Rooster de amandelen en hazelnoten even in de pan tot ze een kleurtje krijgen. Kluts een ei in een schaal en voeg de gebrande noten er aan toe. Doe de pompoenpitten en lijnzaad er ook bij. Voeg een theelepel zuiveringszout toe en hussel alles goed door elkaar. Smeer het mengsel uit op een bakplaat en zorg dat alles goed tegen elkaar aan ligt. Druk de bovenkant en zijkanten iets aan met een spatel. Bak dit ca. 20 minuten in de oven. Laat het daarna goed afkoelen en breek ze in het aantal gewenste stukken.

crackers makencrackers makencrackers makencrackers makencrackers makencrackers maken

 

2 thoughts on “Crackers 2.0: nu nog lekkerder!

  1. Pingback: Bananenbrood versie 2.0 | Guusje Gezond

  2. Pingback: Crackers met bietjes en rozemarijn | Guusje Gezond

Geef een reactie

