Weer terug naar het normale leven…

IMG_5604

Pfieuw… de eerste werkweek na de vakantie zit er weer op! Het valt niet altijd mee… Na een heerlijk lange periode van zon en zwembad is het altijd weer even inkomen. En dat geldt zowel mentaal als fysiek. In de vakantie leef je anders en eet je anders en maak je vaak andere keuzes dan wat je thuis zou doen. Desondanks mag ik niet klagen! We hebben heerlijk genoten en vallen langzaam maar aan weer terug in ons gewone ritme…

Afgelopen week heb ik de Inca bessen en gedroogde mango mogen ontdekken. Super lekker! De bessen zijn zoet zuur en de mango heerlijk zoet. Beide vallen onder de noemer ‘superfoods’. Inca bessen zijn rijk aan eiwitten (wel 12 – 16%!) en zitten boordevol anti-oxidanten. Gedroogde mango bevat enorm veel vitamine C, die ook werken als anti-oxidant. Naast het feit dat ze goed zijn voor je gezondheid zijn ze beide ook echt enorm lekker! Een aanrader dus!

De 80/20 regel, ik heb deze wel eens eerder genoemd. Als je voor 80%  je lichaam plezier doet met gezond en voedzaam eten, dan mag je voor 20% smokkelen. En zo belandde ik afgelopen vrijdag op een zonovergoten terras mét overheerlijke carpaccio salade. En ik moet zeggen… ik heb ze niet vaak zo lekker gegeten als deze! En dan is het dubbel genieten!

20130824-135627.jpgM’n handen jeuken om weer te koken en nieuwe gerechten te proeven! Op een Belgische website kwam ik het recept tegen voor courgettebrood. Het brood ziet er na het bakken prachtig uit, over de smaak valt nog te twisten. Het recept volgt later deze week op m’n blog.

Zaterdag stond een gezond ontbijt op het program. M’n hubby had vrijdagavond een feestje waarbij uiteraard de nodige biertjes en bacootjes niet uit de weg werden gegaan. En dan is het toch altijd even wat lastiger opstaan dan normaal!  En dan maak ik -zoals het hoort ;)- een ontbijtje waar z’n lichaam goed op kan herstellen. Ik was in een creatieve bui dus heb er een kleurrijk geheel van gemaakt. Een omelet met gebakken ham, tomaat en avocado. Samen met een glaasje sinaasappel-grapefruitsap. En lekker dat hij het vond!

Om na de vakantie weer zoveel mogelijk over te stappen op Paleo heb ik de spaghetti eens gemaakt die ik zoveel voorbij zie komen op allerlei blogs. Voorheen at ik gewoon de pastasaus en ik kookte wat pasta voor m’n mede-eters. Nu heb ik de pasta vervangen door courgette. Helaas was m’n keukenmachine hier niet op voorbereid en heb ik de courgette zelf in sliertjes moeten snijden. Een regelrechte rotklus maar het resultaat mocht er zijn. De slierten even meebakken met de saus en je hebt een volledig Paleo verantwoorde spaghetti! Lekker!

One thought on “Weer terug naar het normale leven…

  1. Pingback: Lasagne: glutenvrij, gezond en boordevol groenten | Guusje Gezond

Geef een reactie

