Zomerse gerechten

Als de temperatuur oploopt heb ik altijd minder zin in eten. Ik eet minder en andere dingen. Veel licht verteerbaar voedsel, veel vis, fruit en groenten. Juist geen of minder zwaar voedsel als zetmeelrijke producten en vlees. Vorige week resulteerde dat in een paar lekkere (nieuwe) gerechtjes. Ik heb ze voor je op een rijtje gezet.

20130728-220236.jpg

Linksboven
Een biefstukje en courgette van de bakplaat

Rechtsboven
Frisse lunchsalade met quinoa, mais, tomaat en avocado

Linksonder
Zoete puntpaprika gevuld met geitenkaas, walnoten en een beetje balsamicoazijn.

Rechtsonder
Carpaccio met rucola melange, zelfgemaakte pesto (Parmezaanse kaas, basilicum, pijnboompitjes en olijfolie) en venkel.

Tip: Grill de venkel niet van tevoren. Ik heb dit wel gedaan maar het frisse gaat er dan vanaf en er komt een vreemd zoet smaakje naar boven. Niet mijn ding, volgende keer gebruik ik rauwe venkel.

Wat is jouw favoriete zomergerecht?

Geef een reactie

