Hoe is het met topjesdag?

Een aantal weken geleden schreef ik dat ik ging beginnen met de voorbereiding voor topjesdag. Er zijn al genoeg topjes dagen geweest inmiddels en ik klaag ook niet, maar er moet ook getrouwd worden. En dus mogen de Wilhelminaatjes nogsteeds wel wat strakker. 😉

Inmiddels ben ik 2 weken verder en heb ik de oefeningen braaf 3x per week uitgevoerd. Ik ben begonnen met de lichtste dumbbells die we thuis hebben: 2,5 en 4 kg. Heel veel zwaarder wil ik niet gaan want ik wil geen dikke armen (de vrees van elke vrouw) maar gespierde armen (dat is wél mooi).

1

De oefeningen
Volgens Women’s Health kun je in het begin de oefeningen 10 – 15 keer doen. Oeps.. niet dus. Ik kom niet verder dan 8 (met heel veel moeite). Nu zijn mijn schouders en nek niet m’n sterkste gedeelte van mijn lijf dus dat kan best eens kloppen. 😀

De dag na de eerste keer oefeningen doen… Auw… Auw… Auw! Spierpijn! Heel erg veel! Vooral in m’n buikspieren (zij) en triceps!

De tweede keer had ik nog spierpijn van de eerste keer en kwam ik met nog meer moeite op 8x per oefening. Vermoeid of niet, je kunt het niet maken om nog minder te presteren dan die keer daarvoor (ik doe altijd wedstrijdjes met mezelf :D)! En dus dooooooorgaan!

De derde keer kon ik zowaar alles al 10x. Yes! Er zit vooruitgang in! Maar die spierpijn blijft! Vooral m’n buikspieren, die hebben zwaar te lijden. Mooi meegenomen maar daar had ik totaal niet op gerekend.

De keren erna kon ik langzaam vaker de oefeningen uitvoeren en werd de spierpijn minder. Ik heb heel even een zwaardere dumbbell geprobeerd maar die kreeg ik nauwelijks 3x omhoog dus dat leek me nog wat te voorbarig.

De resultaten
Voor ik begon aan deze oefeningen woog ik 70,6 kg. Mijn borstomvang (nee niet borsten-omvang 😉 maar daar net boven, onder je oksels door) was 80 cm, mijn linkerbovenarm 28 cm en rondom mijn navel (dus buik) meette ik 82 cm.

Tussendoor heb ik niet gemeten, gewoon om het even spannend te houden voor mezelf..

En twee weken later woog ik 70,3 kg. Een klein verschil maar niet noemenswaardig. Mijn bovenarm is nu 27,5 cm, mijn borst 78,5 en mijn navel 79 cm.

Dus…..

  • Gewicht is vrijwel gelijk gebleven.
  • Bovenarm -0,5 cm.
  • Borstomvang -1,5 cm.
  • Navel -3 cm

Aan de hand van bovenstaande resultaten kan ik zeggen dat de test zeker geslaagd is! En dus verlengen we nog maar even!

6 thoughts on “Hoe is het met topjesdag?

Geef een reactie

