Topjesdag proof

Het zonnetje schijnt, en hoe! En dus is de eerste topjesdag is een feit!

Eigenlijk heeft iedereen (vooral de mannen ;)) het al vroeg in het seizoen over rokjesdag. Maar voor ik me in een rokje waag met m’n melkflessen moet ik toch al aardig wat uren met m’n benen op de loungeset hebben doorgebracht.
En dus heb ik het over topjesdag, want een topje hebben de meeste vrouwen eerder in het openbaar aan dan een rokje.

Na een te lange winter en dus eindeloos lange mouwen gedragen te hebben mogen de armen weer getoond worden! Maar ai… Deze verdienen toch wel wat aandacht! Mijn armen zijn gewoon armen zonder verder enige vorm erin. Toch zijn een tikkeltje gespierde armen bij vrouwen best heel mooi! En dus is er werk aan de winkel...20130607-081754.jpg
De oefeningen
In de eerste editie van Women’s Health NL staan een aantal interessante oefeningen die je thuis kunt doen om je armen in shape te krijgen voor topjesdag. En aangezien we de hele zomer nog voor ons hebben is het zeker niet te laat om hiermee te beginnen. Simpele oefeningen, kost een kwartiertje per dag en je hebt er alleen maar dumbbels voor nodig (die bal vervang ik even door een bankje). 20130607-081804.jpg
Krachttraining: ook voor dames!
Sommige dames (en misschien ook wel heren) schrikken af bij het zien van krachtoefeningen. We willen tenslotte geen bodybuilder worden! Maar weet je wel dat vrouwen amper natuurlijke aanleg hebben om zoveel spieren te kweken? Krachttraining (het woord zegt het al) is juist heel goed om je spieren sterker en dus groter te maken. Hoe groter je spieren, hoe langer en hoe meer ze blijven verbranden. En guess what? Ze verbranden dan ook vet! En dat willen we tenslotte toch allemaal?!

Anyway, mijn proef start vandaag en ik ga deze een paar weken volhouden. Met als doel om deze oefening 3x per week uit te voeren. Ik zal de resultaten aan het einde met jullie delen! Inclusief foto’s en metingen (want meten = weten).

En dan…. Oordeel zelf!
To be continued…
20130607-081746.jpg

4 thoughts on “Topjesdag proof

  1. Heb je trouwens het artikel zelf ook of kun je het goed lezen van deze site? Anders kan ik het je altijd even toemailen. MIsschien wel zo handig als je de kleine lettertjes ook kunt lezen, voor je jezelf een hernia traint… 😉

Geef een reactie

