Bananenbrood

Bananenbrood: alle Paleo boeken en websites staan er vol mee en heel Pinterest is enthousiast hierover. Kortom: tijd om zelf de proef op de som te nemen. We bakken vandaag bananenbrood! 

Ingrediënten (voor een klein cakeblik):
– 75 gram amandelmeel
– 40 gram kokosmeel
– 1 eetlepel kaneel
– 1 theelepel zuiveringszout
– 1 ei
– 2 eetlepels ahornsiroop
– 2 bananen
– 1 theelepel vanille extract

Hoe te maken:
– Verwarm de oven voor op 180 graden
– Vet het cakeblik in
– Meng de droge ingrediënten (amandel- en kokosmeel, kaneel en zuiveringszout) in een kom
– De overige ingrediënten (eieren, ahornsiroop, bananen en vanille extract) mix ik in de blender tot een gladde massa
– Voeg het mengsel uit de blender toe aan het droge mengsel en zorg dat dit een stevig beslag wordt
– Schenk het beslag ik het cakeblik en bak dit ca. 30 minuten in de oven!

En… Het resultaat! Onwijs lekker! 😀
Een zoet en stevig brood (cake-ish) dat ervoor zorgt dat je alles in één keer op wilt eten! En dus ik deze proef dubbel en dwars geslaagd! De volgende ga ik proberen met wat noten… Kan niet wachten!

20130603-102034.jpg

5 thoughts on “Bananenbrood

  1. Ik was op zoek naar een recept met amandel- en kokosmeel. Ik heb dit recept vanmiddag gemaakt. Het beslag was alleen niet schenkbaar, erg droog. Weet je zeker dat 1 ei genoeg is? Ik heb er maar wat walnootolie door gedaan om het iets smeuïger te maken. Brood staat nu af te koelen, nog niet geproefd. Ik denk dat ik een volgende keer een veel kleinere vorm moet kiezen of de hoeveelheden verdubbelen. Het is nu een vrij plat brood geworden.

Geef een reactie

