Rabarber compote

Vroeger plukten we rabarber vers uit de tuin van een schoolvriendinnetje en doopten we de stengels in zoveel mogelijk suiker! De zuren in combinatie met het zoete bezorgde ons rillingen… zo lekker!

Eigenlijk eet ik nooit rabarber dus ik vond het tijd om deze smaak te herontdekken in de vorm van een rabarbercompote.

Ingrediënten
500g rabarber
100g gedroogd fruit
100 ml diksap
Snufje zout

Hoe te maken?
Kies stevige stengels rabarber uit, deze zijn het meest vers. Was ze en snijd ze in stukken, net als het gedroogd fruit. Doe alle ingrediënten in een pan en zet deze op laag vuur. Na ca. 20-30 minuten is je compote klaar!
Omdat ik liever van een gladde compote hou heb ik alles nog even in de blender gedaan.

En nu eet ik op dit moment rabarbercompote… Ik heb er dagen over na gedacht waar ik het dan bij ga eten. Maar iets anders dan vlees kan ik niet bedenken…

Dus wie o wie… Waar eet je rabarbercompote bij? Alle tips zijn welkom (al smaakt het zo ook best lekker ;))!

20130516-130820.jpg

20130516-130827.jpg

One thought on “Rabarber compote

  1. Gewoon als bijgerecht nemen, niet als hoofdgerecht. Dus gecombineerd met andere groenten en eventueel aardappelen. Ik vind de combi met gekookte aardappelen altijd lekker.

Geef een reactie

