Mediterraanse broodjes

Omdat ik zelf geen brood eet vanwege de tarwe die erin zit ben ik wat probeerseltjes aan het maken op basis van andere meelsoorten. En deze is zo goed gelukt! Heerlijke Mediterraanse broodjes die je doen verlangen naar de zomer! 

Ingrediënten (voor 4 broodjes):
50 g amandelmeel
50 g kokosmeel
50 ml water
2 eieren
1/5 theelepel bakpoeder
5 zongedroogde tomaatjes
2 el olijfolie
Knoflook, peper, zout en Italiaanse kruiden

Hoe te maken?
Verwarm de oven voor op 180 graden. Mix eerst de droge ingrediënten met elkaar en voeg langzaam het water, de eieren en olie toe. Verdeel het beslag in mooie porties en bak de broodjes in ongeveer 40 minuten gaar in de oven.

Eet smakelijk! 😀20130511-114625.jpg

9 thoughts on “Mediterraanse broodjes

  1. Ziet er heel lekker uit en wil ik echt wel eens proberen. Ik heb zelfs alles in huis, dus mss vanavond al. Maar ik mag geen tomaten eten, zijn ze ook lekker zonder? Of wat zou ik in de plaats kunnen doen.

    • Hoi Rina! Je zou de tomaatjes kunnen vervangen door olijven, die heb ik weggelaten omdat ik daar niet zo van hou. Geeft ook een Mediterraanse smaakje. Wellicht dat dat een goed alternatief is! Ben benieuwd hoe je ze vindt, laat je het weten als je ze gemaakt hebt?

  2. Hoi Guusje, ik heb ze dezelfde avond nog gemaakt. Ik had ook gedacht om er olijven in te doen, maar heb ze gewoon gemaakt zonder tomaten en zonder olijven. Ik wilde ze eerst proberen zonder meer om nadien te gaan varieëren. En ik vond ze heerlijk! Ik heb ze een beetje kleiner gemaakt, daardoor had ik er 6 en ik heb er gisteren en vanmiddag telkens 2 gegeten met wat geitenkaas … superlekker. Deze keer kwamen de kruiden uit een potje, volgende keer probeer ik eens met verse kruiden.
    Een ander vraagje: boven aan de pagina, langs je naam zie ik gezondheid – voeding – recepten staan, maar ik kan er niet op klikken. Vind ik ergens een overzicht van je receptjes?
    Alvast bedankt voor deze heerlijke broodjes, ik kijk uit naar het volgende wat ik ga proberen, waarschijnlijk de crackers

    • Hoi Rina! Wat leuk om te horen dat de broodjes zo goed gelukt zijn! Ik zag inderdaad dat m’n categorieën aan de rechterkant van de pagina verdwenen zijn en heb ze meteen weer even toegevoegd, wel zo handig, bedankt voor de tip! Fijne zondag!

  3. Vriend eet nu ook glutenvrij en vind deze broodjes heerlijk. Vorig weekend moest hij naar Londen en hij wilde ze graag mee om toch zo gezond mogleijk te eten … goed hé.
    Hij heeft ze daar laten proeven aan enkele mensen en ook zij vonden het superlekker! Je broodjes zijn dus internationaal gegaan!

  4. Hallo Guusje, mijn broodjes zijn echt mega droog geworden. Daardoor valt ook veel van de lekkere smaak weg. Heb je enig idee wat er verkeerd is gegaan? Ik heb je recept precies opgevolgd en de broodjes zelfs 10 minuten korter in de over gehad.

    • Hoi Phily,

      Wat vreemd! Die van mij waren juist helemaal niet droog. Het enige wat ik kan bedenken is dat het aan een andere oven(stand) ligt. Maar daar heb je ook al rekening mee gehouden dus ik zou het echt niet weten! Sorry…

  5. Hi Guusje, wat een super site heb je! Ik heb erg veel last van allergieën en zit al een erg lange tijd te tobben met diëtistes mijn gewicht, huidproblemen e.d. Ik mag bijna niets en alles wat ik gelezen heb van paleo e.d. daar moet je echt de tijd voor nemen. En dat dan vijf keer per dag dat is me dan weer net teveel. Nu ik jou site tegengekomen ben, durf ik het weer te gaan proberen. Er staan erg veel leuke en best simpele gerechtjes op, wat niet teveel tijd hoeft te kosten. Word er helemaal blij van. Nu een vraagje over de bakpoeder.
    Klopt het dat bakpoeder vervangen kan worden door zuiveringszout? Of vergis ik me nu? Dacht zoiets gelezen te hebben.
    En zouden de meelsoorten ook vervangen kunnen worden door bijvoorbeeld boekweitmeel?
    Ik ga dit recept zeker proberen en blijf je graag volgen 🙂 (reddende engel)

Geef een reactie

