Homemade humus

Humus in de supermarkt zit ook helaas weer vol met allerlei e-nummers. En dus zit er niets anders op om deze zelf te maken!

Ingrediënten:
100 g kikkererwten
1 rode peper
1 knoflook teen
10 g sesamzaad
Olijfolie
Zout

Hoe te maken?
Let even op de bereidingswijze van de kikkererwten op de verpakking. Die ik koop moeten altijd een nachtje wellen en vervolgens nog 1,5 uur koken. Hou hier rekening mee in de voorbereiding.

De sesamzaadjes even roosteren, knoflook persen, peper in kleine stukjes snijden en samen met de kikkererwten alles bij elkaar in een pan doen. Nu moet je ervoor zorgen dat alles fijn wordt. Mijn blender kan kleine hoeveelheden niet aan dus ik gebruik of de staafmixer of de stamppotstamper. Olie erbij gieten tot de dikte naar wens is, beetje zout erbij et voilà!

Met deze hoeveelheid kan ik ongeveer een week vooruit. Ik doe de humus op m’n crackers en rijstwafels! Eet smakelijk!

20130510-174200.jpg

20130510-174206.jpg

Geef een reactie

