Bloemkool- ipv aardappelpuree

Merk jij ook dat je last krijgt van een opgeblazen gevoel na het eten van aardappelen? Mede om die reden staan aardappels al een tijd niet meer op het menu. Soms (als de kat van huis is) dans ik spreekwoordelijk op tafel want ik vind doperwten, wortels en maïs zo lekker (en de kat niet ;))! Daarbij grill ik een stukje zalm en sinds kort ‘fake’ ik de aardappelpuree (weliswaar een ietwat vreemde woordspeling maar je snapt vast wat ik bedoel :))! 

Wat heb je daarvoor nodig?
Bloemkool
Nootmuskaat
Melk
Boter

Hoe te maken?
Stoom de bloemkool 15 minuten. Daarna stamp je de bloemkool fijn. Bestrooien met wat nootmuskaat. Eventueel mengen met wat melk of boter en je hebt bloemkoolpuree!

Hier kan ik eens in de zoveel tijd toch zo ontzettend van genieten! En dan maak ik altijd wat extra zodat ik het later in de week als lunch kan eten.

20130509-181412.jpg

Geef een reactie

