Healthy Food Workshop

Afgelopen zaterdag heb ik mijn allereerste workshop georganiseerd! Uiteraard stond deze geheel in het teken van gezonde voeding!
Twee vriendinnen hebben al eens door laten schemeren dat ze wat meer willen leren over hun gezondheid en het effect van voeding daarop. En dus ben ik aan de slag gegaan! De datum was zo gepland en toen werd het tijd om de inhoud van de dag te bepalen… Want ik heb zoveel te vertellen!
Na een avondje brainstormen was ik eruit. Het zou een combinatie worden van informatief, interactief en kennis in praktijk brengen. 

20130428-215410.jpg

Ter voorbereiding had ik onze woonkamer in de juiste sferen gebracht. Op de muren had ik een aantal doeltreffende en grappige quotes opgehangen en ter inspiratie lag de tafel vol met interessante tijdschriften en boeken. Ook stond de flipover klaar om ons door de informatie te leiden en had ik een interessant filmpje over onze spijsvertering opgesnord op de laptop.

Na een kopje thee en gezellig geklets werd het tijd om aan het werk te gaan! Beide dames gaven aan dat ze er aan toe zijn om definitief de knop om te zetten en bewuster om te gaan met hun lichaam. Mooi! Ik stak mijn verhaal af met een kijkje in mijn wereld…

 

Wat, waarom en hoe kun je gezond eten?

20130428-215439.jpg

De dames hebben elk een voedingsdagboek bijgehouden die we besproken hebben (wat gaat goed en wat kan beter) met aanvullend advies vanuit mij. Om het maar meteen in de praktijk te brengen hebben we een aantal gezonde recepten uitgeprobeerd.  Als middag tussendoortje heb ik de dames kennis laten maken met zelfgemaakt crackers met humus, paleobrood en een kleine smoothie van fruit, kokos en zaden. ’s Avonds hebben we pesto en humus gemaakt. Ik heb de meiden een verrassend lekkere variant op de pannenkoek laten proeven: banaan- en courgettepannenkoekjes! Er stond zelfgemaakte pizza op het menu en twee heerlijke pasta’s! Allemaal verantwoord en puur natuur!bedacht en zijn we de G&W winkel ingedoken en hebben we alle benodigde boodschappen in huis gehaald. Met alle opgedane kennis hebben we voor onze mannen een aantal verrassend lekkere recepten op tafel gezet!

Het was een gezellige, informatieve, drukke en onwijs leuke dag! Voor mij was het de eerste keer dat ik mijn kennis kon overdragen en dat vond ik toch wel ontzettend leuk om te doen!

Meiden, bedankt dat jullie mijn ‘proefkonijn’ wilden zijn! 🙂

20130428-215605.jpg

One thought on “Healthy Food Workshop

Geef een reactie

